• تهران، سعادت آباد،میـدان کاج، خیابـان صرافهـای شـمالی، کوچـه نوزدهم شرقی، پلاک 19 ،واحد 6

تماس با ما

021-2234-1598

ایمیل

info@Vira-Energy.com

تاثیر منابع تولید پراکنده بر شبکه های بالادست

در مورد تاثیر منابع تولید پراکنده بر شبکه های بالادست باید گفت که با ورود و نفوذ بیشتر منابع تولید پراکنده، تا جایی که درصد تامین بار از طریق این منابع قابل توجه باشد، تاثیرات بسیاری بر شبکه بالادست برق می­تواند داشته باشد.

اکثر آنها در صورت مدیریت صحیح این منابع، دارای نتایج مثبت بر شبکه هستند.

با ورود این منابع به شبکه با توجه به پراکنده بودن تولید، کنترل پذیری و مدیریت آنها نسبت به چند مرکز تولید بزرگ(نیروگاه­های بزرگ) مشکل­تر خواهد بود، اما بهبود پارامترهای کیفیت توان، ظرفیت­های آزاد شده و بالارفتن راندمان کلی شبکه، بخشی از مزایایی است که حضور این منابع در شبکه به ارمغان خواهد آورد.

پیچیدگی­هایی نیز در حضور این منابع به شبکه تحمیل خواهد شد. برای مثال، شبکه هایی که تا دیروز تنها از یک سو تامین و تغذیه می­شد، حالا از دو یا چند سو تغذیه می­شود و پیچیدگی­های حفاطتی و کنترلی بسیاری به شبکه، مالکان و حافظان آن تحمیل خواهد کرد.

اما با اجرای هرچه بیشتر طرح­های اتوماسیون و توسعه برای شبکه برق کشور که نیاز بسیاری به نوسازی و ترمیم دارد، این پیچیدگی­ها قابل مرتفع شدن بوده و در نهایت این مزایای بسیار زیاد حضور این منابع تولید پراکنده است که ما را در شبکه برق کشور منتفع خواهد نمود.

به این ترتیب با پذیرش حضور این منابع بعنوان بخش کارآمدی از شبکه تولید و توزیع برق کشور، می­توان از مفاهیم ارزشمندی مثل ریزشبکه­ ها، شبکه ­های هوشمند، اتوماسیون شبکه، قابلیت اطمینان، هماهنگی حفاظتی، منابع تجدید پذیر و… از طریق تکنولوژی­های بروز دنیا بهره برد.

با توجه به وجود دانش و تجربه لازم در داخل کشور این امر به هیچ وجه دور از ذهن نبوده و نیازمند تصمیم­ گیری و مدیریتی مناسب و پیش برنده می­باشد. از این رو توجه به موضوع تاثیر منابع تولید پراکنده بر شبکه های بالادست از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارتباط با ما


شماره تماس

021-2234-1598

همراه

0912-4574-219 _ 0912-6653-784

ادرس

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان صرافهای شمالی، کوچه نوزدهم شرقی، پلاک 19 ،واحد 6

پست الکترونیک

info@Vira-Energy.com

فکس

021-26764617